line-right
Hyper targetting als antwoord op afnemend rendement
PERFORMANCE MARKETING

HYPER TARGETTING ALS ANTWOORD OP AFNEMEND RENDEMENT

Online staat de vraag centraal. Wie het beste én snelste inspeelt op die behoefte, wint het hart van de consument. We zien tientallen, soms honderden bedrijven inspelen op dezelfde vraag. Het gevolg is een sterk afnemend rendement op de belangrijkste kanalen van performance marketing. Trendata biedt de oplossing: inzicht in de werkelijke en actuele afnemersbehoefte. Waardevolle en unieke inzichten in het wat, waarom, waar, wanneer en hoe van de doelgroep.

  • Waardevolle inzichten voor:
  • Bepalen van focus niches
  • Optimale afstemming van assortiment op vraag
  • Keyword policy optimalisatie
  • Search marketing optimalisatie
  • Display advertising
  • Affiliate marketing
  • Content marketing

  • Resultaten:
  • Meer rendement door hogere conversie en omzet i.c.m. lagere mediakosten
  • Sneller reageren en inspelen op veranderingen in de markt
  • Efficiënter en effectiever samenwerken tussen afdelingen
Er simpelweg zijn op alle micromomenten die ertoe doen
DATA-GEDREVEN MARKETING AUTOMATION

ER SIMPELWEG ZIJN OP ALLE MICROMOMENTEN DIE ERTOE DOEN

De afnemer verwacht de juiste boodschap, op het juiste moment, op de juiste plek. Met verschillende doelgroepen, met uiteenlopende behoeften, in verschillende fases van de customer journey is Marketing Automation steeds vaker de sleutel tot relevante, perfect getimede, on-brand uitingen. Voor jou als ondernemer betekent het dat je op ieder moment van de dag de daadwerkelijke behoefte van de afnemer moet kennen. Niet op aannames, maar op basis van feiten. Real Life Market Insights kent die feiten. 

  • Waardevolle inzichten voor:
  • Realtime inzicht in micromomenten die ertoe doen
  • Verrijking van de customer journey
  • Basis voor strategische Marketing Automatisering
  • Optimaliseren van contentstrategie en –creatie

  • Resultaten:
  • Hogere conversieratio
  • Efficiënte en waardevolle content
Scherpe propositie, hoger rendement en meer klantwaarde
SEARCH MARKETING

SCHERPE PROPOSITIE, HOGER RENDEMENT EN MEER KLANTWAARDE

Zichtbaar en vindbaar. Het gevecht om de posities neemt nog iedere dag toe. Het rendement staat onder druk. Wie het hoogste rendement haalt en de meeste klantwaarde realiseert, wint de wedstrijd. In veel bedrijven zijn aanbod en vraag - inkoop en verkoop - twee gescheiden werelden. Real Life Market Insights brengt ze samen door onder meer actueel inzicht te bieden in afnemersbehoeften voor een scherpere propositie, uitgebalanceerd aanbod en volledig inzicht in de longtail.

  • Waardevolle inzichten voor optimalisatie van:
  • Propositie en productaanbod
  • Keyword policy
  • SEO & SEA
  • Contentstrategie & -creatie
  • Conversie

  • Resultaten:
  • Betere online vindbaarheid
  • Hogere conversie
  • No more blind spots in de keyword policy
Content creëren waar jouw doelgroep echt op zit te wachten
VRAAGGESTUURDE CONTENTMARKETING

CONTENT CREËREN WAAR JOUW DOELGROEP ECHT OP ZIT TE WACHTEN

Contentmarketing heeft een stevige plek ingenomen in strategische merk-, marketing en corporate communicatie. Alles draait om waardevolle en deelbare content. Effectieve content met een hoog rendement en optimale likability. Maar waar zit jouw doelgroep nu echt op te wachten? Trendata geeft objectief en feitelijk inzicht in de wensen en behoeften van jouw doelgroep. Spreek de taal van je doelgroep en doe je voordeel met volledig inzicht in hun informatieconsumptiebehoefte. Maak precies die boodschap die jouw doelgroep verwacht. Op het moment dat deze waarde toevoegt.

  • Waardevolle inzichten voor:
  • Formuleren van thema’s en focus voor contentstrategie
  • Specifieke informatiebehoefte per thema
  • Opstellen van strategische contentkalender
  • Optimalisatie van de tone of voice

  • Resultaten:
  • Duurzame content met hoog rendement
  • Claimen van thought leadership
  • Betere vindbaarheid en zichtbaarheid
Extreem snel schakelen in veranderende markten
GROWTH HACKING MET FEITELIJKE REVERSED ENGINEERING
EXTREEM SNEL SCHAKELEN IN VERANDERENDE MARKTEN

Welkom in 2017. De tijd waarin marketing en data-analyse hand in hand gaan. Waarin grote
campagnes plaats maken voor kleinere bewegingen om nog beter en sneller in te kunnen spelen
op de behoeften, interesses en wensen van de afnemer. Growth hacking zoekt naar de meest
efficiënte manier om organisaties te laten groeien, het rendement te vergroten en nog beter te
converteren. Naar de constant veranderende balans tussen marketing (vraag) en product
(aanbod) om zo altijd in te kunnen spelen op wisselende behoeften. Trendata weet wat die vraag
is. Weet precies wie jou doelgroep is en wat, waar, hoe, waarom en wanneer deze zoekt. Real
Life Market Insights geeft alle inzichten die nodig zijn om mee te kunnen liften, snel te kunnen
acteren, relevant te zijn en blijven.

  • Waardevolle inzichten voor:
  • Vroegtijdig spotten van trends & groeimarkten
  • Volledig inzicht in afnemersbehoeften, kanaalkeuze en timing
  • Strategisch inzetten van succesvolle hacks
  • Productontwikkeling en aanbodoptimalisatie
  • Testen van contentoptimalisatie
  • UX-verbeteringen t.h.v. conversieoptimalisatie

  • Resultaten:
  • Lagere kosten per klantacquisitie
  • Voorsprong op de concurrent

"TRENDATA HELPT ONS DOOR EXTRA INZICHTEN TE GEVEN IN ONLINE ZOEKGEDRAG VAN KLANTEN EN DE SPECIFIEKE VERSCHILLEN DAARBINNEN."

WINFRED DE RUIJTER - MANAGER DIGITAL MARKETING BENELUX & FRANCE
UNILEVER FOOD SOLUTIONS
  • Intratuin
  • Pentair
  • Vanderlande
  • Nedap
  • Leen Bakker
  • Vu

WELKE INZICHTEN
ZOU JIJ WILLEN HEBBEN?

VRAAG EEN DEMO AAN
line

STAY RELEVANT

Contact

Trendata
Haaksbergerstraat 67
7554 PA Hengelo
The Netherlands