line-right
::WAT:: Ontdek wat jouw doelgroep werkelijk zoekt

WAT ONTDEK WAT JOUW DOELGROEP WERKELIJK ZOEKT

Verschaf jezelf inzicht in de populariteit van je merk en product binnen een bepaalde markt of ten opzichte van de concurrent. Ontdek naar welke producteigenschappen jouw doelgroep zoekt. Wat speelt er in de markt en wat is de feitelijke omvang daarvan?

De wat-vraag verschaft waardevolle inzichten voor onder andere merk- en marktstrategie, positioneringsvraagstukken en concurrentieanalyses. En vormt tegelijkertijd een solide fundament in de ontwikkeling van toekomstgerichte business modellen en innovatieve producten en diensten.

::WAAR :: Pinpoint de klant. On- & offline

WAAR PINPOINT DE KLANT. ON- & OFFLINE

Waar zit je doelgroep? Letterlijk. Real Life Market Insights geeft antwoord op deze vraag. Krijg realtime inzicht in geografische merkbekendheid en marktpotentie. Internationaal en nationaal. Voor een specifieke regio of op stadsniveau. 

Ontdek waar online over jou of je concurrent wordt gesproken. Welke sites vangen de huidige marktvraag af? Weet dat en weet waar jij zichtbaar moet zijn. Ontdek tegen wie je het waar opneemt en formuleer op basis daarvan succesvolle strategieën op het gebied van bijvoorbeeld merk, content en/of affiliate marketing en tactisch samenwerken.

::WANNEER:: Een complete kijk op trends & ontwikkelingen

WANNEER EEN COMPLETE KIJK OP TRENDS & ONTWIKKELINGEN

Trendata heeft een datahistorie van vier jaar die op ieder moment kan worden geüpdatet en geraadpleegd. Hierdoor zijn we in staat tijdgebonden vragen te beantwoorden. Krijg op deze manier actueel inzicht in merk- en product populariteit en de ontwikkeling daarvan. Trek trendlijnen door en schets de levenscyclus van producten en diensten.

Weet wat er speelt en ben de concurrent een stap voor. Gebruik Real Life Market Insights om trends te spotten en ontwikkelingen in kaart te brengen. Vertaal de inzichten naar onder andere nieuwe producten, perfect getimede marktstrategieën en praktisch haalbare contentkalenders.

::WAAROM:: Wat is feitelijk van waarde voor jouw doelgroep?

WAAROM WAT IS FEITELIJK VAN WAARDE VOOR JOUW DOELGROEP?

Verschaf jezelf volledig inzicht in specifieke behoeften van jouw doelgroep. Met welke woorden, onderwerpen en/of problemen wordt jouw merk – of dat van de concurrent – geassocieerd? Naar welke producteigenschappen zoekt de afnemer? Wat vindt jouw doelgroep nu echt belangrijk en waardevol?

Inzichten op basis van feitelijke afnemersbehoeften, interesses en sentiment zijn onder andere de basis voor productontwikkeling, positioneringsvraagstukken, conversieoptimalisatie of het formuleren van de juiste waardepropositie.

::HOE:: Volledig inzicht in hoe de afnemer zich oriënteert
HOE VOLLEDIG INZICHT IN HOE DE AFNEMER ZICH ORIËNTEERT

Hoe oriënteert en zoekt jouw doelgroep? Welke zoekwoorden of associaties worden daadwerkelijk ingetypt? En in welke frequentie? Stel de hoe-vraag en ontvang feitelijke gegevens voor een succesvolle search marketingstrategie en/of keyword policy. 

Ben op basis van realtime inzichten zichtbaar op het juiste moment, op de juiste plek, met de juiste boodschap, in de juiste tone of voice. Spreek de taal van de doelgroep, verhoog je klantwaarde, converteer en verhoog je online rendement.

AANPAK

icon-capture

VERZAMELEN

Dagelijks verzamelt Trendata onder meer de 5 miljard searchqueries van Google, naast data afkomstig van Sociale Media als Twitter. Big Search & Social Data is daarmee de bron van Real Life Market Insights. Een ongelimiteerd aanbod van actuele en waardevolle afnemersdata op basis van online oriëntatie, zoekgedrag en sentiment: de digital footprint.

icon-analysis

ANALYSEREN

Om antwoord te kunnen geven op iedere specifieke strategische en tactische vraag verfijnen we de enorme hoeveelheid externe Big Search & Social Data tot specifieke en relevante data. Hiervoor worden onder andere tekstanalyses uitgevoerd door middel van Kunstmatige Intelligentie. Wat overblijft is een gerationaliseerde en verrijkte dataset: data die antwoord geeft op jouw specifieke vragen.

icon-visualisation

VISUALISEREN

De inzichten worden gepresenteerd in een gebruiksvriendelijk, ready-to-use dashboard. Complete overzichten en heldere visualisaties in de vorm van trendlijnen, marktinzichten, heatmaps, diagrammen en keywords maken dat je geen data-experts in huis hoeft te hebben om een datagedreven bedrijfsstrategie te voeren. 

TOEPASSINGSGEBIEDEN

Marketing

Challenge jouw waardepropositie en weet wat, hoe, waar en wanneer je moet communiceren én converteren
Lees meer

Sales

Toets aannames en het onderbuikgevoel over marktpotentie en zichtbaarheid op basis van werkelijke data
Lees meer

R&D

Ontwikkel nieuwe en modificeer bestaande producten en diensten op basis van actuele afnemersbehoeften
Lees meer

Inkoop

Altijd het juiste product- en dienstassortiment en minimale voorraad op basis van de feitelijke marktvraag
Lees meer

"TRENDATA HELPT ONS DOOR EXTRA INZICHTEN TE GEVEN IN ONLINE ZOEKGEDRAG VAN KLANTEN EN DE SPECIFIEKE VERSCHILLEN DAARBINNEN."

WINFRED DE RUIJTER - MANAGER DIGITAL MARKETING BENELUX & FRANCE
UNILEVER FOOD SOLUTIONS
  • Intratuin
  • Pentair
  • Vanderlande
  • Nedap
  • Leen Bakker
  • Vu

WELKE INZICHTEN
ZOU JIJ WILLEN HEBBEN?

VRAAG EEN DEMO AAN
line

STAY RELEVANT

Contact

Trendata
Haaksbergerstraat 67
7554 PA Hengelo
The Netherlands